Ben jij en/of jouw bedrijf visueel herkenbaar?
Dus als mensen jouw berichten, website of drukwerk zien, kunnen ze dan ook direct jouw branding herkennen en weten dat jij het bent? Middels jouw branding (huisstijl, tone of voice, etc.) laat je zien wie jij bent en waar jij met jouw bedrijf voor staat. Het geeft een sfeerbeeld die er voor zorgt dat een potentiële klant zich direct fijn bij jou voelt. En dat gevoel wil je daarom ook in alle communicatie vasthouden.
Want stel je eens voor:
Jij bent een potentiële klant van een ondernemer die je al een tijdje volgt op instagram. Na een aantal keer het aanbod van die ondernemer voorbij te hebben zien komen, besluit je een kijkje te nemen op haar website. Eenmaal beland op haar website, ziet die er compleet anders uit. Het lijkt wel of je op de verkeerde website zit. Dat is natuurlijk een enorme domper en neemt direct een stukje vertrouwen in die ondernemer weg. Kortom, de kans dat je iets gaat kopen bij die ondernemer wordt verkleind en dit wil je niet!
Wie ben jij, wat zijn jouw unieke punten en wie is jouw klant = jouw uitstraling
Om ervoor te zorgen dat jouw potentiële klant zich fijn bij jou voelt is het een must om helder te hebben wie jij bent als ondernemer en waar je voor staat met jouw bedrijf. Natuurlijk ga je ook kijken naar jouw potentiële klant en hoe je die kunt aantrekken. Met al deze informatie ga je vervolgens jouw branding inrichten. En die branding trek je overal in door. Alles wat jij communiceert en laat zien is in diezelfde branding. Van email tot website tot flyer en alles daar tussen en omheen. Kortom, alles!
Laat jouw vriendelijkheid zien en wordt toegankelijker
Als je wilt dat potentiële klanten een band met jou en jouw merk voelen en je makkelijk durven te benaderen, dan moet je ook vriendelijk en persoonlijk communiceren. Dat kan met de toevoeging van illustraties omdat illustraties veel meer dan tekst, emoties en sfeer kunnen uitstralen. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom jij emoticons gebruikt in Whatsapp. Je voegt een lachend gezichtje toe om ervoor te zorgen dat de ander je niet verkeerd begrijpt.
Om meer persoonlijkheid toe toevoegen aan jouw communicatie heb ik de zogeheten gepersonaliseerde mini’s bedacht. Daarin kun je op een originele en opvallende manier als jouzelf communiceren zonder dat je dus steeds foto’s van jezelf hoeft te laten zien. De mini’s krijgen namelijk jouw uiterlijke kenmerken en huisstijlkleuren.
Wil jij ook herkenbaar zijn als vriendelijke en leuke ondernemer?
En dat zonder steeds foto’s van jouzelf te hoeven maken en plaatsen? Neem dan vooral een kijkje bij verschillende mogelijkheden voor mini’s. En vanaf eind oktober 2024 komt er een tekencursus online waarin ik jou leer hoe je zelf jouw mini’s kunt maken.